Blogger Layouts

Friday, 21 December 2012

Gud friend =,='

 (•͡.̮ •͡ )  assalamualaikum  (•͡.̮ •͡ )

 let's stop pretending now ! hey kawan , kau ni memang kawan ler kan . masa perlu kau cari ler aku kan , mase da ta perlu , ape pom aku ntar text kau ta pernah eply pom kan text  ak . ak cakap kau ' bodoh sombong '  kan mara pulak . buleh di ketagerikan manusia ta pandai na kenang jasa , ak cuba baek gila - gila ngam kau walau ak twu kau tuu jenis ' kawan makan kawan ' tapi aku rasa lha kan kau ni memang patuk hempas muka atas tanah . errrrrrr . kau dapat tarik aku dengan panggilan ' SAYANG ' perhhhhh pandai gila lha kau ambek hati kan , tpi kalau lhaa semua org twu perangai kau tuu ak rasa OK kot ! sumpah ak memang bengan dengan kau SAHABAT ! 



statmen kat atas tu memag lansung ta der persamaan dengan kau . harap depan jer baek . tolom sayang ubah perangai kau tuu .



Wednesday, 28 November 2012

K A W A N ? L A W A N ?

♥ A s s a l a m u a l a i k u m 

KAWAN , TEMAN , SAHABAT  

semuanya ada maksud yang tersirat , tapi mencari seorang ' teman , kawan , sahabat ' yang sejati ibarat mencari sebutir permata di celahan kaca kan ? susah sangat , memang kita boleh cakap yang dia baik sangat dengan kita tapi ntah belakang apa yang dia ta kata , apa yang kita tahu cukup menyakitkan mempunyai sahabat yang hanya baek di depan jahat di belakang , patuk kawan ? tapi dengan apa yang kita ta tahu yang dia kata , kita nak buat macam mana ? susah lhaa na faham hati manusia ynag macam ni , oke sayang , lau boleh na tahu apa salah kita kan sampai dy boleh cakap macam tuu sekali ?  kadang - kadang happy , kadang - kadang sedih bila dapat tahu macam ni , ya ! memang semua rambut manusia HITAM tapi kita belum tahu lagi HATI dia macam mana :( . mungkin ada yang tersirat dalam yang tersurat ni , Allah da rancang semua . kata- kata ni | agah , sombong | akan ingat sampai bila - bila lhaa kawan , selama berkawan , berteman , bersahabat selama 3 tahun ta pernah na rasa pilu , sedih dan b'macang2 lhaa , tpi hari ni yang b'tarikh 28 now cukup dengan satu perkataan sudah boleh kita faham persahabatan yang di bina selama 3thun boleh lerai dengan begitu sajakan , ingat lagi ta masa kita bersama2 dulu macam ni . . jangan jadi ' kawan makan lawan , lawan makan kawan ' 
 jangan ingat setiap ungkapan kita orang suka , kadang - kadang boleh menyakitkan ! sedih sangat bila dapat tahu semua ni yang KAWAN bole jadi lawan :(



sekian =,='

Thursday, 15 November 2012

Kunci masalah selalu ada dalam diri, bukan di luar

♥ Jangan sedih bila orang lain tidak MEMAHAMI kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu tidak MEMAHAMI orang lain

♥ Jangan sedih bila orang lain tidak MEMPERCAYAI kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu tidak PERCAYA pada diri sendiri

♥ Jangan sedih bila orang lain tidak memberi KESEMPATAN kpd kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu masih belum membuat PERSIAPAN

♥ Jangan sedih bila orang tidak MENGHARGAI kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu tidak MENGHARGAI orang lain

♥ Jangan sedih bila orang lain MENGHINA kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu MENGHINA diri sendiri

♥ Jangan sedih jika orang selalu MENGKRITIK kamu.
Tapi sedihlah kerana kamu tidak pernah mahu MEMPERBAIKI diri

♥ Jangan sedih jika kamu selalu JATUH.
Tapi sedihlah kerana kamu tidak mahu BANGKIT kembali

♥ Jangan sedih kerana perjalanan hidup kamu penuh PAHIT GETIR.
Tapi sedihlah kerana kamu x pernah belajar dari PENGALAMAN

INGATLAH! Kunci masalah selalu ada dalam diri, bukan di luar..

Monday, 23 April 2012

c.h :')

| assalamualaikum |

kali ni , saya na cerita trik kita orang bersama , bersekali , bersuka ria , bermandi - manda dan ber - ber semua lhaa , memang dah rancang , kite orang na ambil SPM tahun ni , so pegi tenangkan fikiran lha konong nya sementelah cikgu pulak ader buat rombongan ' TENANGKAN FIKIRAN ' , jalan ceritanya panjang , tapi na mudahkan saya pendek jew lha kan , rancang semuanya nak bawa pakwe lha konongnya , tapi dihalang oleh ' guru ' , waooo , macam cikgu tahu jew kan apa yang dirancang ' TUHAN ' sayangkan kita orang lagi lhaa , cikgu hanya bawak budak pompuan jew , tengop kan da terbukti ALLAH sayang kite orang , group kita orang sebenarnya 10 , tapi sayang yang pergi hanya 8 orang . yang gy | fatin ( saya ) , suraya , adila , fara , fadilah , syazwani , asilah , nadirah | dan yang tertinggalnya | fifiey , ekin | kite orang pegi dengan group uncompleted jer kan . berhijrah kesananya 5 hari 4 malam termasuk dgn malam pegi dan pagi bertolak balik , tinggal di tambun , perak 1 hari n them yang laen tinggal di C.H :') .  lagi ape yang na diberitahu hah? =.=' , agak2 apa aktiviti semua nih ? yang hanya boleh kembali ingat semua kenangan bersama ialah ' GAMBAR ' itu maknanya setiap gamabr menceritakan sesuatu keadaan .
jom tengop kat bawah ni eak :')


oke , gambar nim gambar first kali ambek , bole dikatakan permulaan bergambar , masa ni semuanya segar2 lagi , masih boleh senyum ( t'lampau gembira kot ) lgipum bas belum gerak . haha . yang mula kat atas tu | nadirah , asialh | kat tepi pulak | wanie , dilah | then yang kat bawah tuu | fara , dila | yang last klai | suraya , aku lerr | 


yang ni diorang ambek gambar curi , masing2 mencuri gambar masing2 . haha , pelik ta ayat tu ? ntah ape lhaa . ta perlu pom na fikir ayat tu . tpi yang penting diaorang owsam kan ?


oke dah bersedia ? 1 , 2 , 10 . . dan lompat :') terbang dulu then lompat lagi walaupum pakai skirt ia tidak menghalang untuk melompak tinggi2 kan ? 



diorang semua ' M O D E L SDN , BHD ' lhaa . ciut kan cara mereka ? tepi kiri 3 orang , tengah 2 orang , dan tepi kanan 2 orang . wooou , bergaya lha tuu ^_______^


apabila penat melompat , kite orang bersatu , bercamtum dan bersemua lhaa kembali . macam2 ragam kan ? ammmmw , menawan :')


tunggu masa na masuk ' L O S T  W O R L D T A M B U N G ' 






dah masuk ' snap pic ' dulu , lucu kan kami ? 



comel , cantik , cute , awesom kan ? auumm .






last - last , terlebih happy lhaa tuu kan ?

da malas na bercerita panjang , gambar di bawah menceritakan hari - hari yang berikut kami lalui bersama . oke wait . . . . 






























that all :*

Monday, 20 February 2012

~,~



Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,

kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.



Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan

Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan

serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya.